top of page
SKINIEK logo.png

Privacybeleid

Wie zijn wij?
Skiniek BV (“Skiniek” of “wij”) is een schoonheidsinstituut gespecialiseerd in huidverbetering, gevestigd in Sint-Niklaas. Wij zijn de verwerkingsverantwoordelijke voor de persoonsgegevens die via onze onderneming en website worden verzameld. Onze contactgegevens zijn:

  • Bedrijf: Skiniek BV

  • Maatschappelijke zetel: Hugo Verrieststraat 63 bus 2, 9100 Sint-Niklaas, België

  • E-mail: info@skiniek.be

  • Telefoon: +32 484 16 53 79
     

Voor vragen over deze privacyverklaring of de verwerking van uw gegevens kunt u contact met ons opnemen via bovenstaand e-mailadres.

Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij verwerken enkel persoonsgegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van onze diensten, communicatie met klanten of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Afhankelijk van uw interactie met Skiniek kunnen wij onder meer de volgende gegevens verzamelen en verwerken:

  • Identificatie- en contactgegevens: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres.

  • Demografische gegevens: geboortedatum, geslacht (indien vrijwillig verstrekt, bijv. voor gerichte behandeling of communicatie).

  • Gezondheidsgegevens: informatie over uw huidconditie en relevante medische achtergrond (bijvoorbeeld medicatiegebruik, allergieën of aandoeningen die van belang zijn voor een behandeling). Deze gevoelige gegevens worden uitsluitend verzameld met uw uitdrukkelijke toestemming en alleen voor zover nodig om uw behandeling veilig en op maat uit te voeren.

  • Afspraak- en behandelingsgegevens: details van geplande afspraken, uitgevoerde behandelingen, aankoop van trajecten/pakketten en eventueel door u verstrekte feedback of bijzonderheden die van belang zijn voor opvolging.

  • Financiële/administratieve gegevens: indien van toepassing uw BTW-nummer (bij bedrijfsklanten) en betaalgegevens die nodig zijn voor facturatie of boekhoudkundige verwerking. (Voor de meeste behandelingen gebeurt betaling ter plaatse en verwerken wij zelf geen bankkaart- of creditcardgegevens via de website.)

  • Websitegegevens: informatie die u invult via het contactformulier of boekingssysteem op onze website (zoals de inhoud van uw bericht of voorkeuren bij afspraak). Tevens kunnen technische gegevens zoals IP-adres, browserinformatie en cookie-ID’s verwerkt worden voor de goede werking van de site (zie Cookies hieronder).

  • Nieuwsbrief-inschrijving: uw e-mailadres en voorkeuren indien u zich inschrijft om op de hoogte te blijven van exclusieve aanbiedingen en tips.


Wij verzamelen geen bijzondere categorieën van persoonsgegevens anders dan gezondheidsinformatie die u vrijwillig aan ons verstrekt voor uw behandeling. Wij hebben niet de intentie gegevens van minderjarigen (<16 jaar) te verwerken zonder toestemming van ouder of voogd. Als we toch onbedoeld persoonlijke informatie van een minderjarige hebben verzameld zonder die toestemming, verwijderen we die informatie zodra dit onder onze aandacht komt.

Waarom en op basis waarvan verwerken wij persoonsgegevens?
Skiniek verwerkt uw persoonsgegevens alleen voor welbepaalde doelen en baseert zich op een geldige verwerkingsgrond (zoals uitvoering van een overeenkomst, wettelijke plicht, gerechtvaardigd belang of toestemming). De voornaamste doeleinden waarvoor wij gegevens gebruiken zijn:

  • Behandelingen en afspraken: om afspraken in te plannen, te bevestigen en uit te voeren. Wij verwerken uw contact- en identiteitsgegevens om uw afspraak te registreren en eventuele intake- of medische vragenlijsten af te nemen voorafgaand aan een behandeling. (Grondslag: uitvoering van de overeenkomst/behandelovereenkomst.)

  • Communicatie over afspraken: wij gebruiken uw contactgegevens om u te contacteren in verband met uw afspraak. Dit omvat herinneringsmails of -berichten voor aankomende sessies en belangrijke instructies (bv. voorbereidende tips of nazorgadvies). (Grondslag: gerechtvaardigd belang – we willen no-shows voorkomen en u optimaal begeleiden.)

  • Opvolging na de behandeling: om u de best mogelijke zorg te bieden, sturen wij ongeveer één maand na uw behandeling een follow-up bericht. Hierin informeren we hoe het met uw huid gaat en nodigen we u eventueel uit om een nieuwe sessie te boeken of geven we aanvullende tips. (Grondslag: gerechtvaardigd belang – het onderhouden van klantenrelaties en aanbieden van relevante dienst na verkoop. U kunt zich op ieder moment uitschrijven voor dergelijke berichten; zie ook Direct Marketing hieronder.)

  • Klantenservice en communicatie: om uw vragen te beantwoorden wanneer u ons belt, mailt of het contactformulier invult. We verwerken de door u verstrekte informatie zodat we u van dienst kunnen zijn en eventueel opvolgen. (Grondslag: uitvoering overeenkomst of precontractuele stappen op uw verzoek.)

  • Nieuwsbrief en marketing (direct marketing): indien u expliciet hebt ingestemd (bijvoorbeeld door inschrijving op “Blijf op de hoogte” op onze website), gebruiken wij uw e-mailadres om u nieuwsbrieven of promoties te sturen over onze behandelingen, aanbiedingen en tips. U ontvangt dergelijke mailings alleen met uw voorafgaande toestemming (opt-in), en u kunt zich te allen tijde weer uitschrijven via de afmeldlink onderaan elke mailing of door ons te contacteren. Voor bestaande klanten kunnen wij u ook beperkte informatie sturen over gelijkaardige producten of diensten die u eerder afnam, voor zover wettelijk toegestaan en met een gemakkelijke mogelijkheid tot uitschrijven. (Grondslag: toestemming voor nieuwsbriefinschrijvers; gerechtvaardigd belang voor beperkte marketing aan recente klanten, conform de regelgeving.)

  • Administratie en wettelijke verplichtingen: voor onze financiële administratie en boekhouding verwerken wij noodzakelijke gegevens op uw factuur (zoals naam en eventueel adres bij factuurverzoeken, en details van de afgenomen dienst). We zijn wettelijk verplicht onze boekhouding te voeren en bewijsstukken (facturen, betalingsbewijzen) te bewaren. (Grondslag: wettelijke verplichting - bijvoorbeeld fiscale wetgeving die een bepaalde bewaartermijn voorschrijft.)

  • Website functionaliteit en verbetering: om onze website goed te laten werken en gebruiksvriendelijk te houden. Hiervoor verwerken wij technische data en gebruiken we cookies. We kunnen geanonimiseerde gegevens analyseren (bijv. aantal bezoekers, bezochte pagina’s) om inzicht te krijgen in het gebruik van de website en onze diensten te verbeteren. (Grondslag: gerechtvaardigd belang in het kader van normale bedrijfsvoering en optimalisatie van onze diensten. Voor niet-essentiële cookies vragen wij vooraf toestemming, zie het cookiebeleid hieronder.)

  • Veiligheid: om de veiligheid van onze systemen, website en uw gegevens te waarborgen. Bijvoorbeeld kunnen logbestanden of IP-adressen tijdelijk worden bewaard om ongeoorloofde toegang te detecteren of om fraude te voorkomen. (Grondslag: gerechtvaardigd belang – bescherming van ons bedrijf en uw gegevens.)
     

Wij verwerken uw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden dan hierboven beschreven. Indien we in de toekomst toch een ander doel zouden hebben, zullen we u daar vooraf over informeren en indien nodig uw toestemming vragen.

Hoe verwerken en beveiligen wij uw gegevens?
Skiniek draagt zorg voor een passende beveiliging en zorgvuldige omgang met uw persoonsgegevens:

  • We beperken de verzameling van persoonsgegevens tot enkel de gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de hierboven omschreven doeleinden. We verwerken niet meer data dan noodzakelijk.

  • Indien bepaalde gegevens (vooral gezondheidsinformatie) gevoelig zijn, vragen we uw uitdrukkelijke toestemming voordat we ze verwerken. U hebt steeds het recht deze toestemming in te trekken.

  • We nemen technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatige toegang. Denk hierbij aan up-to-date antivirussoftware, beveiligde wachtwoorden voor onze systemen en apparaten, en versleutelde verbindingen (SSL) voor onze website zodat gegevens veilig worden verzonden.

  • Personen binnen onze organisatie die toegang hebben tot persoonsgegevens (bijvoorbeeld de huidexpert/zaakvoerder) hebben een geheimhoudingsplicht en gaan vertrouwelijk met uw informatie om. Wij delen klantgegevens intern alleen op een need-to-know basis.

  • We maken regelmatig back-ups van digitale klantgegevens (voor zover opgeslagen) om herstel bij incidenten mogelijk te maken. Papieren formulieren (zoals intakeformulieren of behandelkaarten) worden bewaard op een veilige locatie die alleen toegankelijk is voor geautoriseerde personen.

  • Onze website maakt gebruik van externe diensten (zoals de webhosting van Wix.com) die voldoen aan de industriestandaarden voor beveiliging. Met deze verwerkers zijn afspraken gemaakt om uw privacy te waarborgen (zie ook onder Delen met derden).

  • We evalueren en actualiseren onze beveiligingsmaatregelen periodiek. Echter, geen enkele overdracht via het internet of methode van elektronische opslag is 100% veilig. We kunnen daarom de absolute veiligheid van gegevens niet garanderen, maar we streven ernaar om doorlopend hoge beveiligingsstandaarden aan te houden.
     

Mocht er ondanks alle voorzorgen toch een data-lek of beveiligingsincident optreden met risico voor uw rechten, dan zullen wij dit conform de wettelijke vereisten melden aan de toezichthouder en aan de betrokkenen.

Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, of zolang als wettelijk is voorgeschreven. De concrete bewaartermijnen kunnen variëren per soort gegeven:

  • Gegevens gerelateerd aan uw behandeling en afspraken bewaren we gedurende de looptijd van de klantrelatie. Dit betekent dat zolang u actieve klant bij ons bent (bijvoorbeeld regelmatig behandelingen plant), we uw dossier bijhouden. Na uw laatste contact of behandeling bij Skiniek zullen we uw persoonsgegevens nog maximaal 5 jaar bewaren. We hanteren deze termijn om u bij een eventueel latere terugkeer nog goed te kunnen bijstaan (rekening houdend met uw behandelgeschiedenis), en om eventuele vragen of klachten na een behandeling te kunnen opvolgen.

  • Medische informatie/vragenlijsten die u invult in het kader van een behandeling bewaren we zorgvuldig zolang u klant bent en tot maximaal 5 jaar na uw laatste behandeling, tenzij u ons eerder verzoekt deze te verwijderen en er geen wettelijke noodzaak is ze te bewaren. U mag ook tussentijds vragen om bepaalde gevoelige gegevens (zoals gezondheidsvragenlijsten) eerder te laten wissen; we zullen dat verzoek honoreren voor zover mogelijk binnen de wet.

  • Communicatiegegevens (bijv. e-mails, contactformulierberichten) bewaren we zo lang als nodig om uw vraag of verzoek volledig af te handelen en tot maximaal 2 jaar nadien voor eventuele vervolgvragen of referentie, tenzij de inhoud valt onder een andere categorie met langere bewaartermijn.

  • Nieuwsbrief-inschrijvingen bewaren we zolang u geabonneerd blijft op de nieuwsbrief. Als u zich uitschrijft, zullen we uw contactgegevens binnen korte termijn uit de mailinglijst verwijderen. Wel kunnen we bij uitschrijving uw e-mailadres in een aparte “blokkadelijst” bijhouden om te garanderen dat u geen verdere mails meer ontvangt (opt-out administratie).

  • Financiële administratie (factuurgegevens, betalingsinformatie) bewaren we 7 jaar na het einde van het boekjaar, conform de wettelijke fiscale bewaarplicht in België. Deze gegevens (die mogelijk uw naam en aankoopdetails bevatten) worden uitsluitend voor de boekhouding bewaard en niet langer voor andere doeleinden gebruikt.

  • Websitebezoekgegevens (zoals technische logs of analytische gegevens) bewaren we in de regel enkele weken tot maanden. Geaggregeerde of geanonimiseerde statistieken zonder persoonsgegevens kunnen we langer bewaren voor interne analyses. Cookies hebben uiteenlopende bewaartermijnen; zie het cookieoverzicht voor specifieke termijnen per cookie, maar we hanteren waar mogelijk standaardinstellingen die data niet langer dan nodig laten bewaren.
     

Na afloop van de toepasselijke bewaartermijn zullen wij de persoonsgegevens verwijderen of anonimiseren. In sommige gevallen kunnen wij data langer bewaren als dat noodzakelijk is om onze rechten te verdedigen in geval van een juridisch geschil, of als er een lopende klacht/procedure is waarbij de gegevens nodig zijn. We beperken in zo’n geval de toegang tot die gegevens strikt.

Delen wij uw gegevens met derden?
Skiniek verkoopt geen persoonsgegevens aan derden. We delen uw gegevens uitsluitend met derde partijen wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze diensten, op uw verzoek, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met derden die in onze opdracht uw gegevens verwerken (verwerkers), sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te verzekeren dat zij eveneens de GDPR-privacyregels naleven en passende beveiligingsmaatregelen treffen.

Enkele voorbeelden van derden waarmee wij samenwerken en aan wie gegevens verstrekt kunnen worden:

  • Website hosting en IT-leveranciers: Onze website (www.skiniek.be) draait op het platform van Wix.com. Wix treedt op als gegevensverwerker voor de informatie die u via de site invult (bijv. afsprakenmodule, contactformulier of nieuwsbriefinschrijving). Wij hebben met Wix afspraken gemaakt inzake gegevensbescherming. Let op: Wix kan data opslagplaatsen buiten België gebruiken (mogelijk ook buiten de EU), maar garandeert dat elke gegevensoverdracht onder de geldende waarborgen plaatsvindt (zoals een adequaatheidsbesluit of standaardcontractbepalingen onder GDPR). Uw gegevens worden door Wix niet voor eigen doeleinden gebruikt, enkel om de webdienst aan ons te leveren. Naast Wix kunnen wij ook andere IT-dienstverleners gebruiken, bijvoorbeeld voor e-mailhosting of cloudopslag/backup – ook daarmee worden de nodige overeenkomsten gesloten.

  • E-mail en communicatieproviders: Voor het versturen van afsprakenherinneringen, follow-up mails of nieuwsbrieven maken wij gebruik van e-maildiensten. Dit kan bijvoorbeeld via onze eigen e-mailserver of een mailservice geïntegreerd in ons websiteplatform. In het geval wij een externe mailingdienst (bijv. een nieuwsbriefsoftware) gebruiken, delen we enkel noodzakelijke contactgegevens (zoals uw naam en e-mail) met die provider. Deze partijen mogen uw gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken.

  • Boekings- en agendatools: Indien u online afspraken boekt, gebeurt dit via onze website (mogelijk met behulp van de Wix Bookings module of een vergelijkbare tool). De gegevens die u invult (naam, contactinfo, gewenste behandeling, datum/tijd) worden door zo’n tool verwerkt om de afspraakplanning mogelijk te maken. Deze gegevens komen ook bij ons terecht zodat we de afspraak kunnen bevestigen en uitvoeren.

  • Betaaldiensten (indien van toepassing): Momenteel gebeurt betaling voor behandelingen doorgaans offline (ter plaatse in het salon via bancontact/cash). Wij verwerken via de website geen betaalgegevens. Mocht dit in de toekomst veranderen (bijv. als u online zou kunnen betalen voor cadeaubonnen of voorschotten), dan zouden wij gebruikmaken van een erkende betalingsprovider (zoals Mollie, Stripe, PayPal, etc.) die uw betalingsgegevens veilig verwerkt. In zo’n geval zou de betalingsprovider optreden als zelfstandig verwerkingsverantwoordelijke voor uw betaalinformatie, en verwijzen we naar hun privacybeleid.

  • Administratiekantoor/boekhouder: Voor onze financiële boekhouding en het opstellen van jaarrekeningen werken wij samen met een extern boekhoudkantoor. Het kan nodig zijn bepaalde klantgegevens (facturen met naam/adres, betaalbewijzen) aan onze boekhouder te verstrekken. Deze is op grond van beroepsregels en contract gehouden om vertrouwelijk met uw gegevens om te gaan en ze enkel voor de boekhouding te gebruiken.

  • Juridische of toezichthoudende entiteiten: In het uitzonderlijke geval dat we hiertoe verplicht worden (bijvoorbeeld door een wettelijk voorschrift of een geldig overheidsbevel), kunnen we persoonsgegevens verstrekken aan bevoegde autoriteiten, gerechtelijke instanties of advocaten. We zullen dit alleen doen binnen het kader van de wet en na zorgvuldige afweging.
     

Met al onze gegevensverwerkers hebben we, waar vereist, overeenkomsten die voldoen aan de GDPR. Hierdoor zijn zij gebonden aan vertrouwelijkheid en mogen zij de gegevens niet voor eigen doeleinden gebruiken. We zorgen er ook voor dat verwerkers buiten de EU alleen data ontvangen mits er een passend beschermingsniveau is. We geven geen persoonsgegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER) tenzij er adequate waarborgen zijn (bijvoorbeeld het land heeft een adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie of we gebruiken standaardcontractuele clausules). U kunt contact met ons opnemen voor meer informatie over eventuele doorgiften naar derde landen en de getroffen waarborgen.

Cookies en vergelijkbare technologieën
Onze website maakt gebruik van cookies en gelijkaardige technologieën om het gebruik en functioneren van de site te verbeteren. Cookies zijn kleine tekstbestandjes die bij uw bezoek op uw apparaat kunnen worden opgeslagen. We onderscheiden verschillende categorieën cookies:

  • Essentiële cookies: Deze cookies zijn noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Ze onthouden bijvoorbeeld uw voorkeuren of zorgen ervoor dat u kunt navigeren tussen de pagina’s zonder telkens opnieuw te moeten inloggen of gegevens in te vullen. Zonder deze cookies kan de site niet naar behoren werken. Voorbeelden: beveiligingscookies die de verbinding beschermen, sessiecookies om uw sessie gaande te houden, load-balancer cookies voor een gelijkmatige belasting van de server. Aangezien deze cookies strikt noodzakelijk zijn, worden ze standaard geplaatst wanneer u onze site bezoekt. U kunt essentiële cookies niet weigeren via de cookie-instellingen, maar ze bevatten geen privacygevoelige informatie en worden niet voor marketingdoeleinden gebruikt.

  • Statistische/analytische cookies: Dit zijn cookies waarmee wij het gebruik van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze stellen ons in staat om bezoekersaantallen en -gedrag te begrijpen (bijvoorbeeld welke pagina’s vaak worden bezocht, hoe lang men op de site blijft, eventuele foutmeldingen). Op dit moment gebruiken wij geen externe analysetool die persoonlijke data verzamelt (zoals Google Analytics) zonder uw toestemming. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zullen we deze cookies pas plaatsen nadat u toestemming geeft via de cookiebanner. Analytische cookies die we eventueel gebruiken zullen, waar mogelijk, in geanonimiseerde vorm worden ingezet (bijvoorbeeld IP-adressen gepseudonimiseerd) zodat ze minder impact hebben op uw privacy. U heeft altijd de keuze om deze cookies te weigeren.

  • Marketing- en tracking cookies: Dit zijn cookies die gebruikt worden om u te volgen en gerichte advertenties of content te tonen, meestal geplaatst door derde partijen (zoals Facebook, Instagram, Google Ads) wanneer zulke integraties op de website aanwezig zijn. Skiniek.be plaatst momenteel geen marketing cookies van derde partijen. We hebben geen advertentiecookies of social media pixels actief op onze site voor gerichte reclame. Als we in de toekomst met online advertenties of social media-integraties gaan werken (bijvoorbeeld een Facebook-pixel om advertentieconversies te meten), zullen we u hierover informeren en pas dergelijke cookies plaatsen nadat u expliciet toestemming hebt gegeven.


Bij uw eerste bezoek aan onze website zou u een cookie-melding kunnen zien waarmee we uw toestemming vragen voor het plaatsen van optionele cookies (zoals analytische of marketingcookies). U bent vrij om die te aanvaarden of te weigeren. Uw keuze wordt onthouden en u kunt ze op elk moment wijzigen of intrekken via onze website (bijvoorbeeld via een “Cookie-instellingen” link in de footer) of door uw browserinstellingen aan te passen.

Beheer van cookies: U kunt via uw browserinstellingen het plaatsen van cookies beheren of blokkeren. U heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om alle cookies te weigeren of om gewaarschuwd te worden voordat een cookie wordt opgeslagen. Houd er rekening mee dat het uitschakelen van alle cookies de werking van essentiële onderdelen van onze site kan beïnvloeden. Raadpleeg de help-sectie van uw browser (Chrome, Firefox, Safari, Edge, …) voor instructies om cookie-instellingen aan te passen. Ook kunt u reeds geplaatste cookies op elk moment van uw apparaat verwijderen via de browser.

Voor meer informatie over cookies en hoe u ze kunt verwijderen of beheren, verwijzen wij u graag naar externe informatiesites zoals AllAboutCookies.org. In onze privacy- en cookieverklaring proberen wij duidelijk uit te leggen welke cookies wij gebruiken en waarom. Mocht u toch vragen hebben over het gebruik van cookies op onze site, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Uw privacy-rechten
U heeft als betrokkene verschillende rechten onder de geldende privacywetgeving (GDPR/AVG). Wij respecteren deze rechten en hebben procedures om ze te kunnen honoreren. U kunt een beroep doen op de volgende rechten:

  • Recht op inzage: U mag opvragen welke persoonsgegevens wij van u verwerken en een kopie vragen van die gegevens. We zullen u een overzicht geven van de gegevens en informatie over de doeleinden, categorieën, ontvangers, bewaartermijnen etc.

  • Recht op rectificatie: Als bepaalde gegevens die we van u hebben onjuist of onvolledig zijn, heeft u het recht om ons te vragen deze te corrigeren of aan te vullen. Wij passen dit dan zo snel mogelijk aan.

  • Recht op gegevenswissing (recht om vergeten te worden): U heeft in een aantal gevallen het recht om te vragen dat wij uw persoonsgegevens wissen. Bijvoorbeeld wanneer de gegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden of wanneer u eerder gegeven toestemming intrekt en we geen andere rechtsgrond hebben voor verwerking. Houd er rekening mee dat we niet altijd alle gevraagde gegevens mogen wissen, bijvoorbeeld als we ze nog moeten bewaren vanwegen een wettelijke plicht of een gerechtelijk belang. We zullen u in dat geval toelichten welke gegevens we niet kunnen verwijderen en waarom.

  • Recht op beperking van de verwerking: U kunt verzoeken om tijdelijke beperking van de verwerking van uw gegevens. Dit betekent dat we de gegevens bewaren maar tijdelijk niet verder verwerken, bijvoorbeeld in afwachting van de controle van een door u gemelde onjuistheid, of wanneer u bezwaar heeft gemaakt tegen verwerking.

  • Recht op bezwaar: U heeft het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens die wij baseren op een gerechtvaardigd belang. Als u bezwaar maakt, zullen wij de verwerking stoppen tenzij we dwingende legitieme gronden hebben die zwaarder wegen dan uw privacyrechten (bijvoorbeeld als gegevens noodzakelijk blijven voor een juridische claim). U kunt ook altijd bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing doeleinden; in dat geval zullen wij uw verzoek direct honoreren – zie hieronder.

  • Recht op overdraagbaarheid: Voor zover wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw toestemming of de uitvoering van een overeenkomst en de verwerking gebeurt op geautomatiseerde wijze, heeft u het recht om de door u verstrekte persoonsgegevens in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat van ons te verkrijgen. U mag die gegevens ook laten overdragen aan een andere dienstverlener, indien technisch haalbaar.

  • Recht om toestemming in te trekken: Wanneer een verwerking van uw gegevens stoelt op uw toestemming, heeft u te allen tijde het recht om die gegeven toestemming in te trekken. Het intrekken van toestemming doet geen afbreuk aan de rechtmatigheid van de verwerking vóór de intrekking, maar betekent wel dat wij nadien die betreffende verwerking niet mogen voortzetten. Bijvoorbeeld: u kunt uw toestemming voor het ontvangen van nieuwsbrieven intrekken, dan zullen wij u geen nieuwsbrief meer sturen.

  • Automatische besluitvorming/profilering: Skiniek doet geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming of profilering op basis van uw persoonsgegevens die juridische of vergelijkbaar significante gevolgen voor u heeft. Dat betekent dat er geen belangrijke besluiten (bijv. wel of geen behandeling) puur door een computer of algoritme worden genomen zonder menselijke tussenkomst.


Uitoefenen van uw rechten: U kunt uw rechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via info@skiniek.be. Om uw aanvraag correct te behandelen, kunnen wij u vragen om uw identiteit te bewijzen (bijvoorbeeld door een kopie van uw identiteitskaart te bezorgen, waarbij u niet-relevante informatie zoals rijksregisternummer of foto mag afschermen). Dit doen we om te voorkomen dat iemand anders zich als u voordoet en zo ongeoorloofd toegang krijgt tot uw gegevens. We streven ernaar om zo snel mogelijk en uiterlijk binnen één maand op uw verzoek te reageren. In uitzonderingsgevallen (bij zeer complexe verzoeken of meerdere gelijktijdige verzoeken) mogen we die termijn verlengen tot maximaal drie maanden, maar we zullen u dan binnen de eerste maand informeren over de verlenging en redenen.

Onze dienstverlening is erop gericht uw privacy te respecteren. We staan dan ook altijd open voor vragen of opmerkingen over hoe wij met uw gegevens omgaan. Aarzel niet om contact op te nemen als u ergens onzeker over bent of iets wilt weten.

Vragen, klachten en toezichthouder
Mocht u klachten of zorgen hebben over hoe Skiniek met uw persoonsgegevens omgaat, dan horen wij dit uiteraard graag direct van u zodat we een oplossing kunnen zoeken. U kunt daarvoor contact opnemen via info@skiniek.be of telefonisch via +32 484 16 53 79. We nemen uw privacy ernstig en zullen uw klacht intern onderzoeken en terugkoppeling geven.

Indien u van mening bent dat uw rechten onder de privacywetgeving geschonden zijn, heeft u ook het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA), dit is de Belgische toezichthoudende autoriteit op het gebied van persoonsgegevensbescherming. U kunt de GBA als volgt bereiken:

Wij stellen het op prijs als u bij ontevredenheid eerst met ons contact opneemt, zodat we rechtstreeks naar een oplossing kunnen zoeken. U behoudt echter altijd het recht om rechtstreeks naar de toezichthouder te stappen.

Wijzigingen
Wetgeving en onze bedrijfsprocessen kunnen wijzigen. Skiniek behoudt zich daarom het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring van tijd tot tijd aan te passen. Bij materiële wijzigingen zullen wij een duidelijke kennisgeving plaatsen op onze website (bijvoorbeeld via een banner of melding) en aangeven wat er is gewijzigd. Onderaan dit document vindt u de datum van de laatste update. We raden aan deze verklaring periodiek te raadplegen zodat u op de hoogte blijft van hoe wij uw gegevens beschermen.
Laatste update: 10 september 2025.

Heeft u na het lezen van deze privacyverklaring nog vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op via info@skiniek.be. Wij staan u graag te woord en geven u alle nodige informatie over hoe wij met uw privacy omgaan. Uw vertrouwen is voor Skiniek van groot belang, en wij willen dat u zich bij ons niet alleen mooi en verzorgd, maar ook veilig voelt wat betreft uw persoonlijke gegevens.

bottom of page